THE DEVELOPMENT OF VIRTUAL TOURISM AS A DIRECTION OF DEVELOPMENT OF INFORMATIZATION OF THE ACTIVITIES OF THE TOURIST ENTERPRISE

Authors

Abstract

The concept is defined and the expediency of the development of virtual tourism is substantiated.

Modern tendencies of virtual tourism use in the tourist industry and prospects of its development are considered.

The advantages of using spherical panoramas and virtual ones are given tours in comparison with other ways of advertising.

The main Internet portals that use such tours are indicated, as well as specified web-studios, which are custom-designed.

The basic directions of application of interactive virtual systems in tourist activity are determined, and it is indicated how it is possible to impose virtual tours in a travel agency, that it influenced the number of clients of this company.

Keywords: virtual tourism, interactive system, panorama.

Author Biographies

, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

доктор економічних наук, професор

, Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

аспірант

References

Література

Борисов, Є. А. Тривимірна візуалізація туристичних об'єктів та маршрутів як елемент інформаційного забезпечення діяльності турагенств [Текст] / Є. А Борисов // Гірський інформаційно-аналітичний бюлетень: науково-технічний жур- нал. - 2013. - № 12. - С. 302-305.

Буй, В. М. Інформаційні системи в економіці [Текст] / В. М. Буй, О. В. Орлик // Гармонізація суспільства – новітній напрямок розвитку держави : Всеукр. наук. конф. аспірантів та молодих вчених, 25 березня 2014 р. : матер. конф. — Одеса, ОНЕУ. — С. 109-116.

Віртуальна екскурсія як інноваційний метод лінгвокраїнознавчої підготовки майбутніх фахівців туристичної сфери [Електронний ресурс] / О. О. Самохвал, Н. В. Войнаровська // Наукові записки [Національного університету «Острозька академія»]. Сер. : Філологічна. – 2013. – Вип. 33. – С. 312-315. – Режим доступу: http://nbuv. gov. ua/j- pdf/Nznuoaf_2013_33_98. pdf

Sussmann, S. & Vanhegan, H. (2000). Virtual reality and the tourism product: substitution or complement? Retrieved from: http://www.indjst.org/index.php/indjst/article/view/3051

Williams, A.P. (1995). Virtual reality and tourism: fact or fantasy? Tourism Management, 16 (6), 423-427.

Казакова, Н. Ф. Аналіз сучасного стану досліджень і розробок в області побудови ін- формаційно-освітніх середовищ [Текст] / Н. Ф. Казакова // Сучасні інформаційні тех- нології в повсякденній діяльності та підготовці юристів : I молод. наук. конф., 25 бе- резня 2005 р. : матер. конф. — Одеса : ОНЮА. — С. 80-84.

Орлик, О. В. Інформаційні системи в сфері управління організацією [Текст] / О. В. Орлик // Вісник соціально-економічних досліджень. — 2002. — № 12. — С. 188–191.

Орлик, О. В. Інформаційні системи як стратегічній засіб розвитку фірми [Текст] / О. В. Орлик, О. Г. Єсіна // Вісник соціально-економічних досліджень. — 2001. — № 10. — С. 386–390.

Sushchenko, O. A. (2016). Design of a tourism enterprise based on its competitive advantages. Vybrané ekonomické problémy region střední a východní Evropy. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. 59-71.

Орлик, О. В. Сучасні інформаційні технології в системі управління підприємством [Текст] / О. В. Орлик, О. Г. Єсіна // Вісник соціально-економічних досліджень. — 2002. — № 11. — С. 293–296.

Petrova, M. (2017). Improvement of efficiency and competitiveness through the implementation of benchmarking in organizations. Bulletin of Ablai Khan KazUIRandWL series NTERNATIONAL RELATIONS AND REGIONAL STUDIES, 1 (27), 79-85.

Скопа, О. О. Безпека фінансового ринку та фінансової стабільності як суспільне бла- го [Текст] / О. О. Скопа, О. О. Йона // Вчені записки університету «КРОК».  2012.  № 32.  Т. 1.  С. 117-122.

Казакова, Н. Ф. Вплив інформаційних технологій на суспільну свідомість і освіту [Текст] / Н. Ф. Казакова, А.

Скопа, О. О. Інформаційні технології у професіональній діяльності фахівця [Текст] / О. О. Скопа // Наукові праці УДАЗ. — 2000. — № 1. — С. 103-106.

Sushchenko, O. A. (2017). Internet Marketing as a Tool for Tourism Enterprise Strategic Management. Modern Problems of Enterprise Management: Theory and Practice: Materials VІI International. 30, 302-305.

Скопа, О. О. Інформатизація професійної діяльності фахівців [Текст] / О. О. Скопа // Актуальні проблеми держави і права. 2005. — № 25. — С. 623-626.

References

Borisov, EA. (2013). Three-dimensional visualization of tourist facilities and routes as an element of information support for travel agencies. Mining Information and Analytical Bulletin: Scientific and Technical Journal, 12, 302-305.

Bui, V.M. (2014). Information systems in economy. Harmonization of society - the newest direction of development of the state: Allukr. sciences conf. Postgraduate Students and Young Scientists, 109-116.

Samokhval, O. O., & Voinarovska, N. V. (2013). Virtual tour as an innovative method of linguistic and ethnographic training of future specialists in the tourism. Retrieved from http: // nbuv. gov ua / j- pdf / Nznuoaf_2013_33_98. pdf

Sussmann, S. & Vanhegan, H. (2000). Virtual reality and the tourism product: substitution or complement? Retrieved from: http://www.indjst.org/index.php/indjst/article/view/30515

Williams, A.P. (1995). Virtual reality and tourism: fact or fantasy? Tourism Management, 16 (6), 423-427.

Kazakova, N.F. (2005). An analysis of the current state of research and development in the field of the construction of informational and educational environments. Modern information technologies in day-to-day work and lawyers training: I young, 80-84.

Orlik, O. V. (2002). Information systems in the sphere of organization management. Bulletin of socio-economic research, 12, 188-191.

Orlik, O. V. (2001). Information systems as a strategic tool for the firm's development. Bulletin of socio-economic research, 10, 386-390.

Sushchenko, O. A. (2016). Design of a tourism enterprise based on its competitive advantages. Vybrané ekonomické problémy region střední a východní Evropy. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. 59-71.

Orlik, O. V. (2002) Modern information technologies in the enterprise management system. Bulletin of socio-economic research. 11, 293-296.

Petrova, M. (2017). Improvement of efficiency and competitiveness through the implementation of benchmarking in organizations. Bulletin of Ablai Khan KazUIRandWL series NTERNATIONAL RELATIONS AND REGIONAL STUDIES, 1 (27), 79-85.

Skopa, O. O. (2012). The safety of the financial market and financial stability as a public good. Scientific notes of the university "KROK", 32, 117-122.

Kazakova, N.F. (2004). Influence of Information Technologies on Public Consciousness and Education. Scientific Notes of the International Humanitarian University, 1, 39-47.

Skopa, O. O. (2000). Information technologies in the professional activity of a specialist. Scientific papers of UDAS, 1, 103-106.

Sushchenko, O. A. (2017). Internet Marketing as a Tool for Tourism Enterprise Strategic Management. Modern Problems of Enterprise Management: Theory and Practice: Materials VІI International. 30, 302-305.

Skopa, O. O. (2005). Informatization of professional activity of specialists. Current problems of state and law, 25, 623-626.

Published

2018-03-29

How to Cite

, & . (2018). THE DEVELOPMENT OF VIRTUAL TOURISM AS A DIRECTION OF DEVELOPMENT OF INFORMATIZATION OF THE ACTIVITIES OF THE TOURIST ENTERPRISE. Municipal Economy of Cities, (140), 19–24. Retrieved from https://khg.kname.edu.ua/index.php/khg/article/view/5137

Most read articles by the same author(s)