ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ МІСЬКОГО ЕЛЕКТРОРУХОМОГО СКЛАДУ
Array
Ключові слова:
електричне гальмування, енергетичні показники, електродвигун, обмотки збудження, DC-DC перетворювач.Анотація
Енергетична ефективність системи електричного гальмування багато в чому залежить від її структури й способу гальмування, а також від того, як використовується енергія гальмування. Більшість транспортних засобів міського електричного транспорту в Україні обладнано тяговим електроприводом з двигунами постійного струму послідовного збудження і застарілим гальмівним обладнанням. Тому питання вдосконалення системи електричного гальмування міського електрорухомого складу і підвищення її енергетичних показників дуже актуальні.
Метою роботи є підвищення енергетичних показників системи електричного гальмування міського електрорухомого складу на основі аналізу найбільш поширених систем електричного гальмування з двигунами постійного струму.
Проведено аналіз найбільш поширених систем електричного гальмування транспортних засобів, на підставі яких запропоновано комбінований спосіб і систему електричного гальмування зі змінною структурою. При реалізації зазначеного способу електродвигуни постійного струму працюють генераторами послідовного збудження. Струм в обмотках збудження регулюється за допомогою DC-DC перетворювача. Енергія в силовому ланцюзі накопичується в накопичувачах і потім використовується у тяговому режимі. При заповненні накопичувачів, енергія в силовому ланцюзі гаситься на гальмівному резисторі, а енергія з виходу DC-DC перетворювача використовується для власних потреб. При цьому формуються гальмівні характеристики як у генераторів незалежного збудження.
Удосконалена система електричного гальмування дозволяє істотно підвищити енергетичні показники.
Посилання
Cerny, M., & Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric transport of Ukraine. Communal services of cities. Scientific and technical collection, 88, 354-359.
Cerny, M., Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric vehicles of Ukraine. Sustainable development of cities. Electric Transport – Development Prospects and Staffing: Proceedings of an International Scientific and Practical Conference. 58-59.
Felea, I., Csuzi, I., Barla, E. (2013) Modelling and Assessing Energy Performance of an Urban Transport System with Electric Drives. Promet – Traffic & Transportation, Vol. 25, 5, 495-506. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/4c2f/f876754f37b5f3007973b139b90f518dd81e.pdf
Veg, L., Laksar, J., Pechanek, R. (2017) Overview of different concepts of traction drives with regard to high-speed PMSM, 18th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE), 1-5. Retrieved from http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7967236&isnumber=7967214
Tulupov, V.D. (1976) Automatic regulation of traction and braking forces of electric rolling stock, 368, 136-138.
Efremov, I.S., Kosarev, G.V. (1981) Theory and calculation of trolley buses (electrical equipment). Part 2: Textbook for universities, 248, 51-57.
Tikhmenev, B.N., Trakhtman, L.M. (1980) Rolling stock of electrified railways. Theory of electrical equipment. Electric circuits and devices. Textbook for high schools, 471, 147-151.
Patent of Ukraine No.129678. The method of automatic crawling by traction electric motors of the last-day wake-up of the electronic warehouse in the galvanic mode, 07/10/2018, bull. No.13.
Shpika, N.I., Andreichenko, V.P., Besarab, A.I. (2015) Improving the technical efficiency and energy performance of the tram electric traction drive system. Collection of scientific papers of the Ukrainian State University of Railway Transport, Vol. 153, 90-98.
Patent of Ukraine No.101885. Control device for traction motors of sequential excitation of electric rolling stock, 12/10/2015, bull. No.19.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).