ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ МІСЬКОГО ЕЛЕКТРОРУХОМОГО СКЛАДУ

Array

Автор(и)

  • В.А. Герасименко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова http://orcid.org/0000-0002-0390-289X

Ключові слова:

електричне гальмування, енергетичні показники, електродвигун, обмотки збудження, DC-DC перетворювач.

Анотація

Енергетична ефективність системи електричного гальмування багато в чому залежить від її структури й способу гальмування, а також від того, як використовується енергія гальмування. Більшість транспортних засобів міського електричного транспорту в Україні обладнано тяговим електроприводом з двигунами постійного струму послідовного збудження і застарілим гальмівним обладнанням. Тому питання вдосконалення системи електричного гальмування міського електрорухомого складу і підвищення її енергетичних показників дуже актуальні.

Метою роботи є підвищення енергетичних показників системи електричного гальмування міського електрорухомого складу на основі аналізу найбільш поширених систем електричного гальмування з двигунами постійного струму.

Проведено аналіз найбільш поширених систем електричного гальмування транспортних засобів, на підставі яких запропоновано комбінований спосіб і систему електричного гальмування зі змінною структурою. При реалізації зазначеного способу електродвигуни постійного струму працюють генераторами послідовного збудження. Струм в обмотках збудження регулюється за допомогою DC-DC перетворювача. Енергія в силовому ланцюзі накопичується в накопичувачах і потім використовується у тяговому режимі. При заповненні накопичувачів, енергія в силовому ланцюзі гаситься на гальмівному резисторі, а енергія з виходу DC-DC перетворювача використовується для власних потреб. При цьому формуються гальмівні характеристики як у генераторів незалежного збудження.

Удосконалена система електричного гальмування дозволяє істотно підвищити енергетичні показники.

Біографія автора

В.А. Герасименко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

старший викладач кафедри «Електричний транспорт»

Посилання

Cerny, M., & Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric transport of Ukraine. Communal services of cities. Scientific and technical collection, 88, 354-359.

Cerny, M., Kachimov, V. (2009). Introduction of energy-efficient equipment and technologies on the rolling stock of urban electric vehicles of Ukraine. Sustainable development of cities. Electric Transport – Development Prospects and Staffing: Proceedings of an International Scientific and Practical Conference. 58-59.

Felea, I., Csuzi, I., Barla, E. (2013) Modelling and Assessing Energy Performance of an Urban Transport System with Electric Drives. Promet – Traffic & Transportation, Vol. 25, 5, 495-506. Retrieved from https://pdfs.semanticscholar.org/4c2f/f876754f37b5f3007973b139b90f518dd81e.pdf

Veg, L., Laksar, J., Pechanek, R. (2017) Overview of different concepts of traction drives with regard to high-speed PMSM, 18th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE), 1-5. Retrieved from http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7967236&isnumber=7967214

Tulupov, V.D. (1976) Automatic regulation of traction and braking forces of electric rolling stock, 368, 136-138.

Efremov, I.S., Kosarev, G.V. (1981) Theory and calculation of trolley buses (electrical equipment). Part 2: Textbook for universities, 248, 51-57.

Tikhmenev, B.N., Trakhtman, L.M. (1980) Rolling stock of electrified railways. Theory of electrical equipment. Electric circuits and devices. Textbook for high schools, 471, 147-151.

Patent of Ukraine No.129678. The method of automatic crawling by traction electric motors of the last-day wake-up of the electronic warehouse in the galvanic mode, 07/10/2018, bull. No.13.

Shpika, N.I., Andreichenko, V.P., Besarab, A.I. (2015) Improving the technical efficiency and energy performance of the tram electric traction drive system. Collection of scientific papers of the Ukrainian State University of Railway Transport, Vol. 153, 90-98.

Patent of Ukraine No.101885. Control device for traction motors of sequential excitation of electric rolling stock, 12/10/2015, bull. No.19.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-28

Як цитувати

Герасименко, В. (2019). ПІДВИЩЕННЯ ЕНЕРГЕТИЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СИСТЕМИ ЕЛЕКТРИЧНОГО ГАЛЬМУВАННЯ МІСЬКОГО ЕЛЕКТРОРУХОМОГО СКЛАДУ: Array. Комунальне господарство міст, 6(152), 4–8. вилучено із https://khg.kname.edu.ua/index.php/khg/article/view/5483