МЕРЕЖЕВА ТВОРЧІСТЬ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОГО КАПІТАЛУ В ЕПОХУ 4.0

Array

Автор(и)

  • Ю.О. Пічугіна Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

Ключові слова:

мережева творчість, Інтернет-мем, блог, культурний капітал, людський капітал, креативна економіка, мережева економіка

Анотація

Осмислюється явище мережевої творчості в контексті формування культурного капіталу сучасної людини. Методологія дослідження представлена системним підходом, специфіка якого дозволяє виділити культурні зміни, обумовлені формуванням інформаційно-технологічної парадигми сучасного суспільства, а також герменевтичним підходом, що сприяє інтерпретації закладених смислів в добутки мережевої творчості. Наукова новизна полягає у розширенні області розуміння поняття культурного капіталу, а також у визначенні здатності мережевої творчості до накопичення культурного капіталу сучасної людини. В ході дослідження встановлено, що сучасні унікальні умови нашого існування на перетині реального та віртуального світів вимагають перегляду класичного розуміння культурного капіталу. Проаналізовано теоретичні та прикладні аспекти використання мережевої творчості на користь збільшення культурного капіталу особистості, визначено два вектори. По-перше, це нетикет, зокрема мемна грамотність, рівень яких визначає спроможність прочитати повідомлення, закодоване в аматорському Інтернет-контенті, тобто розуміння мережевої творчості дорівнюється інвестиціям в культурний капітал особистості. По-друге, це культурні продукти, котрі є результатами мережевої творчості, що крізь віртуальність переносяться в реальне життя, де впливають на соціальний, професійний і комерційний успіх.

Біографія автора

Ю.О. Пічугіна, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат наук із соціальних комунікацій, старший викладач кафедри дизайну та образотворчого мистецтва

Посилання

1. Bourdieu, P. The forms of capital. URL: http://bourdieu.name/bourdieu-forms-of-capital [in Russian].
2. Olenina, O.Yu. and Pichugina, Yu.O. (2018). Internet-memes of Ukrainian origin in the cultural practice of modern society. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 77–81 [in Ukrainian].
3. Poplavskyi, M.M. (2018). Managerial potential of network image technologies. Culture and Arts in the Modern World, 19, 145–154 [in Ukrainian].
4. How much does YouTube pay per million views: formula. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2020/07/17/663054/ [in Ukrainian].
5. Toffler, A. (2010). The Third Wave. Moscow: AST [in Russian].
6. How to make money on YouTube? URL: https://support.google.com/youtube/answer/72857?hl=uk [in Ukrainian].
7. HTTP 404. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/HTTP_404 [in Ukrainian].
8. Nissenbaum, A. and Shifman, L. (2017). Internet memes as contested cultural capital: The case of 4chan’s /b/ board. New media & society, 19(4), 483–501 [in English].
9. The Global Language Monitor. URL: https://www.languagemonitor.com/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-27

Як цитувати

Пічугіна, Ю. (2020). МЕРЕЖЕВА ТВОРЧІСТЬ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРНОГО КАПІТАЛУ В ЕПОХУ 4.0: Array. Комунальне господарство міст, 7(160), 34–39. вилучено із https://khg.kname.edu.ua/index.php/khg/article/view/5700