ОБРАЗОТВОРЧА ЧИ ВИРАЗНА: АРХІТЕКТУРА ХХІ СТОЛІТТЯ У ТВОРАХ ВИДАТНИХ МАЙСТРІВ
Array
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-1-168-40-44Ключові слова:
архітектура модернізму, архітектурний декор, мова архітектури, функція, архітектурна форма, раціоналізм.Анотація
В статті актуалізовано питання використання майстрами архітектури ХХІ століття прийомів «зображувальності» та «виразності», що стали наріжним каменем в розумінні поняття «сучасності» наприкінці ХІХ – початку ХХ століття. Архітектура ХХ століття провідних країн Європи, США, потім СРСР намагаючись йти крок в крок із науковими відкриттями та технічними можливостями створила цілий ряд раціоналістичних напрямків авангарду, які пізніше об’єднались в модернізм (інтернаціональний стиль), поступово відмовляючись від декору, зображувальності і надмірних прикрашань будівель. Даний підхід призвів до питань як практичного так і теоретичного характеру. Архітектура як вид мистецтва почала «говорити» з користувачем іншою мовою, замість історично перевірених декоративних, зображувальних прийомів, її мова стала виразником абстрагованих форм і динамічних рішень. Дивлячись на твори видатних майстрів сучасності виникає питання якими засобами і прийомами вони користуються в процесі творення архітектурних об’єктів і чи є в їхній творчості місце декору.
Посилання
2. Makarov, K.A. (1966). Decorativeness as a form of expression of beauty. PhD Thesis. Moscow. [in Russian]
3. Frampton, K. (1990). Modern architecture: A critical look at the history of development. Moscow, Stroyizdat. [in Russian]
4. Ikonnikov, A.V. (1979). US architecture. Publisher: Art. [in Russian]
5. Shukurova, A.N. (1990). Architecture of the West and the world of art of the twentieth century. Moscow, Stroyizdat. [in Russian]
6. Benham, R. (1980). A look at modern architecture: The era of masters. Moscow, Stroyizdat. [in Russian]
7. Shilo, O.V., Dzyubenko, P.O., Pyanida, Yu.B., Selishcheva, I.I. (2021). Neo-Renaissance – compositional features and the role of decor in the architecture of Kharkiv in the late 19th century – the beginning of the 20th century. Scientific Bulletin of Civil Ingineering, 104(2), 127–132. URL: https://vestnik-construction.com.ua/uk/2020/4-102-2020.html [in Ukrainian]
8. Art Center in Hong Kong from Herzog & Meuron. URL: https://www.elledecoration.ru/news/architecture/art-centr-v-gonkonge-ot-herzog-de-meuron-id6792921/
9. SCA. Steven Chilton Architects. URL: https://www.sca.design/
10. Grigory Revzin about EXPO 2020. URL: https://archi.ru/world/95260/grigorii-revzin-ob-ekspo--evropa [in Russian]
11. Drozdov and partners. URL: https://drozdov-partners.com/projects/ave-plaza/
12. TOV "Institute Kharkivproekt". URL: http://kharkivproject.com/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).