ІННОВАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ В ГОТЕЛЬНОМУ БІЗНЕСІ: АДАПТАЦІЯ ДО ТЕНДЕНЦІЙ РИНКУ ТА УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТНИМИ ПЕРЕВАГАМИ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2024-7-188-36-41Ключові слова:
нновації, технології, конкурентоспроможність готелів, ринок послуг, платформи, стратегічне плануванняАнотація
У статті досліджено стратегічні підходи до управління готельним бізнесом на основі інноваційних рішень. Враховуючи специфіку сучасного ринку готельних послуг, який характеризується динамічними змінами споживчих уподобань та технологічними проривами, готельним підприємствам необхідно розробляти адаптивні стратегії. Основними напрямками такого стратегічного планування є комплексний аналіз зовнішнього середовища, що включає моніторинг конкурентів, вивчення інвестиційного клімату та правових умов, а також аналіз ринкової поведінки клієнтів. Дослідження показує типи інноваційних стратегій, які використовуються в індустрії гостинності, включаючи стратегію BTL, стратегію диференціації, аутсорсинг, бенчмаркінг і маркетингову стратегію. Вказується, що вибір стратегії повинен враховувати не тільки можливості підприємства, а й мінливість ринкової кон'юнктури.
Особливий акцент робиться на інноваційних трендах, таких як мобільні додатки, Big Data, Інтернет речей (IoT), голосові помічники та використання штучного інтелекту. Деякі компанії вже інтегрують технології віртуальної реальності, криптовалюти та соціальну інженерію, щоб покращити взаємодію з клієнтами. Таблиця інноваційних трендів відображає застосування новітніх технологій у різних аспектах діяльності готелю, зокрема в управлінні клієнтським досвідом та створенні конкурентних переваг. Описано принципи, що складають основу стратегії розвитку, такі як ітераційність, комплексність, систематичність і динамічність, які допомагають підприємствам адаптуватися до змін і досягати довгострокових цілей.
Ще одним важливим аспектом для підвищення ефективності готельного бізнесу є впровадження інноваційних платформ для управління взаєминами з клієнтами (CRM-систем) та автоматизації процесів бронювання і обслуговування. Використання таких платформ дозволяє готелям більш точно сегментувати аудиторію, аналізувати поведінкові моделі гостей і пропонувати персоналізовані послуги. Окрім цього, інноваційні рішення на базі штучного інтелекту можуть покращувати якість обслуговування через автоматизацію відповідей на запити, управління рецензіями та оперативне реагування на потреби клієнтів. Це не тільки збільшує рівень задоволеності гостей, але й сприяє побудові довготривалих лояльних відносин, що стає важливою конкурентною перевагою для підприємств у сфері гостинності.
У результаті було зроблено висновок, що стабільне економічне зростання готельного підприємства можливе завдяки ефективній реалізації інноваційних стратегій, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності. Подальші дослідження слід зосередити на систематизації сучасних інноваційних тенденцій для побудови бізнес-планів, орієнтованих на конкретні ринкові умови та потреби
Посилання
Holenisheva Ye.Yu. Upravlinnya mehanizmom garantuvannya finansovo-ekonomichnoyi bezpeki socialno-ekonomichnih sistem riznih rivniv funkcionuvannya // Materiali II Vseukrayinskoyi naukovo-praktichnoyi konferenciyi «Upravlinnya mehanizmom garantuvannya finansovo-ekonomichnoyi bezpeki socialno-ekonomichnih sistem riznih rivniv funkcionuvannya» (m. Mikolayiv, 15-17 listopada 2023 r.)
Hong, J.F.L.; Chzhao, X.; Stenli, S.R. Praktiki HRM na osnovi spivpraci ta vidkriti innovaciyi: konceptualnij oglyad. Mizhn. Dzh. Hum. resurs. ker. 2019, 30, 31–62.
Hussein Al-shami, S.A., Mamun, A.A., Ahmed, E.M. ta Rashid, N. (2022), «Shtuchnij intelekt dlya konkurentnoyi perevagi goteliv. Doslidnicke doslidzhennya z OAE», Foresight, Vol. 24 № 5, S. 625-636. https://doi.org/10.1108/FS-01-2021-0014
Innovacijni tehnologiyi v gotelnomu gospodarstvi: osnovi teoriyi: navchalnij posibnik / T.V. Kaplina, V.M. Stolyarchuk, L.P. Malyuk, A.S. Kaplina. Poltava: PUET, 2018. 357 s.
Lisyuk T.V., Tereshuk O.S., Pasichnik M.P. «Innovacijni tehnologiyi v gotelno-restorannomu gospodarstvi». EKONOMIKA TA SUSPILSTVO, Vipusk № 40, 2022, doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-11.
Mendela I.Ya., Zhumbej M.M., I.B. Rumyanceva. «Innovacijni strategiyi gotelnih pidpriyemstv». Rozvidka XXI, vip. 2, 2020, stor. 140-143.
Prushkivska Ye.V., K.O. Avramenko. «Innovacijni strategiyi rozvitku mizhnarodnih kompanij v umovah globalizaciyi». Ekonomichnij visnik, br. 4, 2020, ev.nmu.org.ua/docs/2020/4/EV20204_028-035.pdf.
Sysoieva S.I., Sidak V.V. Teoretichni zasadi konkurentospromozhnosti u gotelnij industriyi / S. I. Sisoyeva, V.V. Sidak // Mizhnarodnij naukovij zhurnal «Internauka» seriya: «Ekonomichni nauki»,. №3 (03/137), 2023, S. 17-28
Stan ta perspektivi rozvitku turistichnogo ta gotelno-restorannogo biznesu : kolektivna monografiya / za red. d.i.n., prof. Chepurdi H.M.; Cherkas. derzh. tehnol. un-t. Cherkasi : ChDTU, 2019. 157 s.
STRATEGIYi ROZVITKU GOTELNO-RESTORANNOGO BIZNESU V UKRAYiNI. Ekonomichnij chasopis Volinskogo nacionalnogo universitetu imeni Lesi Ukrayinki. 4, 24 (gruden 2020), 24–29.
Timar I.V. Innovacijna skladova imidzhu pidpriyemstv sferi gotelnih poslug. Visnik Lvivskogo politehnichnogo nacionalnogo universitetu. Vipusk №2. URL: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/32300/1/197-355-356.pdf5
Zemlina Yu., Lifirenko O. (2019). Tendenciyi rozvitku gotelnogo biznesu v Ukrayini / O.V. Restorannij i gotelnij konsalting. Innovaciyi – Restoranno-gotelnij konsalting. Innovaciyi, vip. 2, 1, 121-131. URL: http://restaurant-hotel.knukim.edu.ua/article/viewFile/170430/171374
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).