ON THE PARKING NETWORK OPTIMIZATION IN KHARKOV

Authors

  • Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

Abstract

Was examined the methodology and results of researches of influence parking network on  functioning of the transport network of Kharkiv.  Utilizing the model was made varying parameters parking network, namely the effective width of the roadway. Using the program STATGRAPHICS, conducted a regression analysis, evaluated the closeness of connection between variables, were plotted dependency graphs of variables. The work presents the regularities of impact parking network on characteristics of traffic flows characteristics such as average speed, distance and time of movement across the  transport network. Shows the graphs that display the characteristics of traffic flows depending on the density of the parking network.
Keywords: parking network, traffic flows, road traffic, modeling of traffic flows.

References

Рэнкин В. У. Автомобильные перевозки и организация

дорожного движения / В. У. Рэнкин, П. Клафи, С. Хал-

берт и др. – М. : Транспорт, 1981. – 592 с.

Лобанов Е. М. Транспортная планировка городов: учеб-

ник для студентов вузов. – М.: Транспорт, 1990. – 240 с.

Системологія на транспорті. Організація дорожнього

руху / Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та

ін. ; під ред. М. Ф. Дмитриченка. – К. : Знання України,

– 452 с. – (5 кн. / Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф.,

Доля В. К. та ін.; кн. 4).

Поліщук В. П. До питання паркування автомобілів / В.

П. Поліщук, О. О. Загоруй // Коммунальное хозяйство

городов. – К. : Техніка, 2004. – № 56. – С. 133–138.

Shvetsov V. I. Macroscopic dynamics of multilane traffic /

Shvetsov V. I., Helbing D. // Phys. Rev. E. – 1999. – № 59. –

P. 6328–6339.

Meyburg A.H., Stopher P.R. Aggregate and dis aggregate

travel demand models. Transportation Engineering Journal

ASCE. Proceeding American Society civil Engineers. 1975,

, N2, pp. 237–245

Adebisi О. A matematical model for head way variance of

bixed –route buses. –Transportation reseach, 1986, V20, № 1,

pp. 59–70

Лобашов О.О. Моделювання впливу мережі паркування

на транспортні потоки у містах : монографія /

О.О.Лобашов; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва.- Х: ХНАМГ,

- 170 с.

Arnott R. Modeling parking / R. Arnott, J. Rowse // Journal

of Urban Economics. – 1999. - Vol. 45, N 1. - P. 97−124.

Maršanić R. Planning Model of Optimal Parking Area

Capacity / R. Maršanić, Z. Zenzerović, E. Mrnjavac // Promet

– Traffic&Transportation. - 2010. - Vol. 22, N 6. - P.

−457.

Potter, H. S. Parking strategies across the subregion / H.

S. Potter // Proc. Inst. Civ. Eng. Munic. Eng. - 2001. - Vol.

, № 1. - P. 3−6.

Лобашов О.О. Методика дослідження закономірнос-

тей впливу парковок на параметри транспортних пото-

ків / О. О. Лобашов // Коммунальное хозяйство городов. -

- Вип. 90. - С.385-389.

Лобашов О.О. Моделювання транспортних потоків в

містах з урахуванням мережі парковки автомобільного

транспорту / О. О. Лобашов, О. В. Прасоленко // Восточ-

но-европейский журнал передовых технологий. - 2010.-

Вып.1/5 (43). - С.8-9.

Referenses

Rankin V.U., Klafi P., Halbert S. (1981). Avtomobilnye

perevozki i organizaciya dorozhnogo dvizheniya. Moskva:

Transport, 592.

Lobanov E. M. Transportnaia planyrovka horodov:

uchebnyk dlia studentov vuzov. – M.: Transport, 1990. – 240

s.

Systemolohiia na transporti. Orhanizatsiia dorozhn'oho

rukhu / Havrylov E. V., Dmytrychenko M. F., Dolia V. K. ta in.

; pid red. M. F. Dmytrychenka. – K. : Znannia Ukrainy, 2007.

– 452 s. – (5 kn. / Havrylov E. V., Dmytrychenko M. F., Dolia

V. K. ta in.; kn. 4).

Polischuk V. P. Do pytannia parkuvannia avtomobiliv / V.

P. Polischuk, O. O. Zahoruj // Kommunal'noe khoziajstvo

horodov. – K. : Tekhnika, 2004. – № 56. – S. 133–138.

Shvetsov V. I. Macroscopic dynamics of multilane traffic /

Shvetsov V. I., Helbing D. // Phys. Rev. E. – 1999. – № 59. –

P. 6328–6339.

Meyburg A.H., Stopher P.R. Aggregate and dis aggregate

travel demand models. Transportation Engineering Journal

ASCE. Proceeding American Society civil Engineers. 1975,

, N2, pp. 237–245

Adebisi О. A matematical model for head way variance of

bixed –route buses. –Transportation reseach, 1986, V20, № 1,

pp. 59–70

Lobashov O.O. Modeliuvannia vplyvu merezhi parkuvannia

na transportni potoky u mistakh : monohrafiia /

O.O.Lobashov; Khark. nats. akad. mis'k. hosp-va.- Kh:

KhNAMH, 2010. - 170 s.

Arnott R. Modeling parking / R. Arnott, J. Rowse // Journal

of Urban Economics. – 1999. - Vol. 45, N 1. - P. 97−124.

Maršanić R. Planning Model of Optimal Parking Area

Capacity / R. Maršanić, Z. Zenzerović, E. Mrnjavac // Promet

– Traffic&Transportation. - 2010. - Vol. 22, N 6. - P.

−457.

Potter, H. S. Parking strategies across the subregion / H.

S. Potter // Proc. Inst. Civ. Eng. Munic. Eng. - 2001. - Vol.

, № 1. - P. 3−6.

Lobashov O.O. Metodyka doslidzhennia zakonomirnostej

vplyvu parkovok na parametry transportnykh potokiv / O. O.

Lobashov // Kommunal'noe khoziajstvo horodov. - 2009. -

Vyp. 90. - S.385-389.

Lobashov O.O. Modeliuvannia transportnykh potokiv v

mistakh z urakhuvanniam merezhi parkovky avtomobil'noho

transportu / O. O. Lobashov, O. V. Prasolenko // Vostochno-

evropejskyj zhurnal peredovykh tekhnolohyj. - 2010.- Vyp.1/5

(43). - S.8-9.

Published

2015-10-22

How to Cite

, & . (2015). ON THE PARKING NETWORK OPTIMIZATION IN KHARKOV. Municipal Economy of Cities, (121), 51–54. Retrieved from https://khg.kname.edu.ua/index.php/khg/article/view/4664

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>