ЗАКОНОМІРНОСТІ ЗМІНЮВАННЯ ФУНКЦІОНАЛЬНОГО СТАНУ ВОДІЯ У ТРАНСПОРТНІЙ СИСТЕМІ В УМОВАХ ЗАТОРІВ РУХУ
Array
Ключові слова:
функціональний стан, дорожній затор, темперамент, рівень стомлення, модель.Анотація
Показана значення рівня функціонального стану водія в його діяльності. Обґрунтовано необхідність урахування темпераменту при проведенні досліджень з оцінки функціонального стану водія в умовах заторів руху. Представлені результати деяких досліджень впливу транспортного затору на функціональний стан водія. Графічно представлено закономірності змінювання функціонального стану водіїв двох темпераментів в умовах заторів руху.
Посилання
2. Havrylov, E.V., Dmytrychenko, M.F., Dolia, V.K. (2008). Systemolohiia na transporti. kn. 5 :Erhonomika. K.: Znannia Ukrainy, 256.
3. Giulev, N.U. (2016). Liudśký faktor i dorožni zatory: monohrafija / N.U. Giulev. – Charkiv : ChNUMH im. O.M. Beketova, 252.
4. Giulev, N.U., Dolia, V. K., Byčev, M.S. (2013). O vlýanyy yzmenenýa funkcyonaĺnoho sostojanýa vodytelia na bezopasnosť dorožnoho dvyženýa. Vostočno-evropejský žurnal peredovyh technolohý. 3/3(63),67–69.
5. Khomjak, Ja.V. (1986). Orghanyzacyja dorozhnogho dvyzhenyja. K.: Vysha shkola, 271.
6. Davis, L.C. (2012). Mitigation of congestion at a traffic bottleneck with diversion and lane restrictions. Physica A: Statistical Mechanics and its Applications. 391(4), 1679–1691.
7. Kalajžić, M., Miloš, K., Muić, M. (2012). Simulation Model of Traffic Jam at Crossroads. Promet-Traffic&Transportation. 14(6), 309–317.
8. Arnott, R., Small, K. (1994). The economics of traffic congestion. American Scientist. 1446–1455.
9. Tabuchi, T. (1993). Bottleneck congestion and modal. Journal of Urban Economics. 34(3), 414–431.
10. Lewis, N.C. (1996) Тraffic congestion and road pricing. Proceedings of the ICE-Transport. 117(2), 122–135.
11. Giulev N.U. (2011). K voprosu o zavysymosty funkcyonaljnogho sostojanyja vodytelja ot egho yndyvydualjno – typologhycheskykh svojstv. Komunaljne ghospodarstvo mist. 97, 314–319.
12. Vajsman, A.Y. (1975). Osnovnye problemy gigieny truda voditel'skogo sostava avtotransporta. M., 37.
13. Giulev, N.U. (2012). Vlyjanye temperamenta na funkcyonalnoe sostojanye vodytelja v transportnom zatore. Vostočno-evropejskyj žurnal peredovyh texnolohyj. 2/3(56). 39–41.
14. Havrylov, A.A. (1980). Modelyrovanye dorožnoho dvyženyja / A.A. Havrylov. – М.: Transport, 189.
15. Giulev, N.U. (2011). Ocenka značymosty faktorov, vlýajuščych na funkcyonaĺnoe sostojanye vodytelia. Vistnyk NTU «KhPI», 10, 140–144.
16. Babkov, V.F. (1975). Neotlozhnye zadachi razvitiya nauchnykh issledovanij v oblasti bezopasnosti i organizaciya dvizheniya. Tr. MADI, 95, 3–14.
17. Philip, P., Sagaspe, P., Moore, N., Taillard, J., Charles, A., Guilleminault, C., Bioulac, B. (2005) Fatigue, sleep restriction and driving performance. Accident Analysis & Prevention, 37(3), 473–478.
18. Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on reaction time during motorway driving. Accident Analysis & Prevention, 27(4), 435–442.
19. Nishida, Y. (1999). Driving characteristics of the elderly: risk compensation of the elderly driver from the viewpoint of reaction behavior. JSAE review, 20(3), 375–380.
20. Jurecki, R.S., & Stanczyk, T.L. (2011). The test methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84–91.
21. Gyulyev, N., Dolya, C. (2017) The issue of probability of traffic road accident on the elements of the transport network. American Journal of Social Science Research, 3(5), 17–24.
22. Olhov, V.S., Lubentsov, A.V. (2017). Choice of reaction time on danger of the driver who operates the car, moving with exceeding of the established restriction on the traverse speed. Theory and Practice of Forensic Science and Criminalistics. 17, 307–312
23. Mfinanga, D., Fungo T. (2013). Impact of Incidents on Traffic Congestion in Dar es Salaam City. International Journal of Transportation Science and Technology, 2(2), 95–108.
24. Gyulyev, N., Lobashov, O., Prasolenko, O., Bugayov, I. (2019). Modeling the effect of traffic jam on driver’s level of fatigue. SHS Web of Conferences, 67, 1–8.
25. Giulev, N.U. (2011). Vlyjanye vremeny prostoja avtomobylja v dorozhnom zatore na funkcyonaljnoe sostojanye vodytelja. Vostochno-evropeiskii zhurnal peredovyh tehnologii. 1/10(49), 50–52.
26. Prasolenko, O., Burko, D., Tolmachov, I., Gyulyev, N. Galkin, A., Lobashov O. (2019). Creating safer routing for urban freight transportation. Transportation Research Procedia, 39, 417–427.
27. Ito, T., Kaneyasu, R. (2017). Predicting traffic congestion using driver behavior. Procedia Computer Science, 1288–1297.
28. Gyulyev, N., Voronko, V., Ostashevskiy, S., Ponkratov, D., Psol, S., Bugayov, I. (2020). Development of models for assessing a driver's failurefree operation in a transportation system under conditions of traffic congestion. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3/103), 24–38.
29. Long, K.; Lin, Q.; Gu, J.; Wu, W.; Han, L.D. (2018). Exploring Traffic Congestion on Urban Expressways Considering Drivers’ Unreasonable Behavior at Merge/Diverge Sections in China. Sustainability, 10, 4359.
30. Baevský, P.M. (1979). Prohnozyrovanye sostojaný na hrany normy i patolohyy. M.: Medycyna, 298.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).