ФОРМИ СИНТЕЗУ МИСТЕЦТВ КИТАЙСЬКОЇ АРХІТЕКТУРИ
Array
Ключові слова:
синтез, Китай, архітектура, живопис, мистецтво.Анотація
У статті розглядається питання синтезу мистецтв на прикладі китайської архітектури. Піднімаються загальні історичні питання розвитку китайської культури та різних видів мистецтв упродовж історичної еволюції. Відокремлюються філософські та релігійні позиції культури, які ототожнюються з розвитком мистецтва. Піднімається питання відсутності повноцінного аналізу стародавнього китайського мистецтва за всіма видами художньої творчості, які були розвинуті під час культурного розвитку та становлення: архітектури, живопису, каліграфії, музики, скульптури, танцю, тощо. Виявлена група науковців, якими були розроблені методики підходів, до систематизації та вивчення синтезу мистецтв китайської стародавньої культури упродовж всього її розвитку. Проаналізована низка прийомів в живопису та каліграфії, які мають прямий вплив на формування китайського архітектурного середовища. Відокремлена типологія аналізу видів синтезу мистецтв за загальним способом об'єднання. Окреслена категорія синтезу мистецтв «Юе» (樂), початкове значення якої відображало явище синтезу мистецтв в Стародавньому Китаї. Розглянуті загальні принципи для архітектури, каліграфії та живопису, які однаково впливають на композиційне розміщення у просторі, та семантичне навантаження за рахунок кольору та декоративних елементів художнього твору. Проведена низка зв’язків між архітектурою та пластичною формою мистецтва − скульптурою. Окреслена низка загальних рис та направлень задля повноцінної організації гармонійного художнього твору в існуючому природньому середовищі, які поєднуються не тільки на семантичному, а й на матеріальному рівні. Визначено, що на даний час замало теоретичних розробок стосовно виявлення загальних принципів, які б відносилися до синтезу динамічних (часових), просторових (пластичних) та просторово-часових видів мистецтв китайської культури.
Посилання
2. Ioffe, I.I. (2010). Culture and style. Favorites, P. 2. Book, Moscow.
3. Cantor, A.M. (1997). Apollo. Terminological dictionary. Ellis Luck, Moscow.
4. Ma, Gosin. (2002). Developing the modern architectural culture of China is the responsibility of Chinese architects. Architectural Journal, 1, 267.
5. Rubin, V.A. (1999). Personality and power in ancient China. Eastern Literature, Moscow.
6. Sokolov-Remizov, S.N. (1993). Artistic synthesis – a term, concept, phenomenon (on the example of Chinese fine arts). Synthesis in the art of Asia: coll. scientific art. Eastern Literature, Moscow, 24–33.
7. Cui, Fude. (2005). Criticism about the architecture of China. HuaZhong Architecture, 5, 121–134.
8. Shi, Mengliang, Wei, Jun, Wan, Min. (2003). The native language of the modern architectural culture of China. HuaZhong Architecture, 2, 248.
9. Shorov, O.N. Formation of the theory of synthesis and ways of its development. URL: http://proartschool.ru/148-formirovanieteorii-sinteza.html
10. Costello, V. (2016). Multimedia Foundations: Core Concepts for Digital Design, 2ndEdn. New York, NY: Routledge.
11. Watts Miller, W. (2013). Total aesthetics: art and the elemental forms. Durkheim, the Durkheimians, and the Arts, eds A. Riley, W. S. F. Pickering, and W. Watts Miller. New York, NY: Berghahn Books, 6–42.
12. Whitehouse, H., Larman, J.A. (2014). The ties that bind us: ritual, fusion, andidentification. Current Anthropology, 55(6), 674–695. DOI: https://psycnet.apa.org/doi/10.1086/678698
13. 王, 秀 明. "乐" 字 初 义 研究 / 秀 明王 .- 武汉: 武汉 音乐 学院 学报 第 4 期, 武汉 音乐 学院 学报 出版社, 2005, 103–106 = Wang, Sumin. (2005). Research of the basic meaning of the hieroglyph "Yue". Bulletin of the Wuhan Academy of Music. Publishing House of the Wuhan Academy of Music, Wuhan, 103–106.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).