ВІЗУАЛЬНА НАВІГАЦІЯ В ІНФРАСТРУКТУРІ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ ХАРКОВА В АКТУАЛЬНИХ УМОВАХ З ПОЗИЦІЙ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ДОСВІДУ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-3-170-83-87Ключові слова:
візуальна навігація, інфраструктура громадського транспорту, дизайн.Анотація
У статті розглянуті питання щодо необхідності розробки та особливості системи візуальної навігації в інфраструктурі громадського транспорту міста Харкова з позицій європейських проєктів, що реалізуються у даний час у місті. Харків та ХНУМГ ім. О.М. Бекетова зокрема приймають участь у реалізації німецько-швейцарського проєкту «Інтегрований розвиток міст в Україні», досліджується транспортна інфраструктура міста. Результатом проєкту буде імпульс у її розвитку, трансформації та адаптації з огляду на сучасні умови та європейські тенденції. Що, у свою чергу, вказує на необхідність системного та комплексного підходу в розробці візуальної навігації та врахування особливостей брендингу територій. Розглянуті певні складові, що можуть бути реалізовані при формуванні комплексу графічних та дизайнерських рішень у навігації для міста Харкова.
Посилання
Integrated urban development in Ukraine. Official website Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. URL: https://www.giz.de/en/worldwide/82827.html [in Ukrainian]
Study of population mobility in Kharkiv. Official website of Department of Transport Systems and Logistics of the O.M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv. URL: https://tsl.kname.edu.ua/index.php/uk/component/content/article/13-glavnaya/news/211-doslidzhennya-mobilnosti-naselennya-m-kharkova [in Ukrainian]
Is the future of electric vehicles? Official website IPO «Ecopartnership». URL: https://climate. ecopartnerstvo.by/ru/news/705 [in Russian]
Electric buses will run in Kharkiv after the war. Official website of the Kharkiv City Council, mayor, executive committee. URL: https://city.kharkov.ua/uk/news/u-kharkovi-pislya-viyni-kursuvatimut-elektrobusi-50768.html [in Ukrainian]
Berger, K.M. (2005). Guiding signs. Design of graphic navigation systems. Moscow, RIP-holding. [in Russian]
Gibson, D. (2016). The Wayfinding Handbook. Information Design for Public Place. New York, Princeton Architectural Press.
Vergunova, N., Golius, V., Zinchenko, A. (2021). Visual navigation in the infrastructure of public transport of the city of Kharkiv. Municipal economy of cities, 3(163), 83–87. DOI: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2021-3-163-83-87 [in Ukrainian]
Kraus, S., Koch, N. (2021). Provisional COVID-19 infrastructure induces large, rapid increases in cycling. Proceedings of the National Academy of Sciences, 15. DOI: https://doi.org/10.1073/pnas.2024399118
In 10 years all roads of Ukraine should be equipped with bicycle paths. Official website of the Ministry for Communities and Territories Development of Ukraine. URL: https://www.minregion.gov.ua/press/news/vzhe-cherez-10-rokiv-vsi-dorogi-ukrayini-mayut-buti-oblashtovani-velodorizhkami-partshaladze/ [in Ukrainian]
On-street signage system. Official website Bristol Legible City. URL: https://www.bristollegiblecity.info/portfolio-items/on-street-signage-system/
A presentation of the concept and work in progress on Bristol Legible City. Official website CityID. URL: http://www.cityid.com/assets/publications/bristol_you_are_here_city_id.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).