ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СТАНУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ТРАНСПОРТНОМУ ЗАТОРІ

Автор(и)

  • Н. У. Гюлєв Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • В. К. Доля Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
  • О. А. Охріменко Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова

Анотація

Показана негативна роль транспортних заторів. Обґрунтовано необхідність проведення досліджень з оцінки часу реакції водіїв різних темпераментів. Представлені результати деяких досліджень впливу вихідних станів водіїв різних темпераментів на час їх реакції. Графічно показані зміни часу реакції водіїв різних вікових груп в період перебування у транспортному заторі.
 
Ключові слова: транспортний затор, час реакції, функціональний стан, темперамент.

Посилання

Вайсман, А. И. Основные проблемы гигиены

труда водительского состава автотранспорта:

автореф. дис. … д-ра мед. наук: 03.12.02 [Текст] /

А. И. Вайсман ; – М., 1975. – 37 с.

Мишурин, В. М. Психофизиологические основы

труда водителей автомобилей: учеб. Пособие

[Текст] / В. М. Мишурин, А. Н. Романов, Н. А.

Игнатов. – М. : МАДИ, 1982. – 254 с.

Гюлев, Н.У. Влияние времени простоя

автомобиля в дорожном заторе на функциональное

состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев //

Восточно-европейский журнал передовых

технологий. – 2011. – Т.1/10(49). – С. 50–52.

Гюлев, Н.У. Об изменении времени реакции

водителя вследствие пребывания в транспортном

заторе [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник

Национального технического университета «ХПИ».

– 2011. – №2. – С. 117–120.

Хомяк, Я. В. Организация дорожного движения

[Текст] / Я. В. Хомяк. – К. : Вища школа, 1986. –

с.

Бабков, В. Ф. Дорожные условия и организация

движения [Текст] / В. Ф. Бабков. – М.: Транспорт,

– 238 с.

Клинковштейн, Г. И. Организация дорожного

движения [Текст] / Г. И. Клинковштейн, М. Б.

Афанасьев. – М.: Транспорт, 2001. – 247 с.

Системологія на транспорті. Підручник у 5

кн./Під заг. ред. Дмитриченка М.Ф.– кн.IV:

Організація дорожнього руху [Текст] /

Е.В.Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К.Доля та ін. –

К.: Знання України, 2007 р.– 452 с.

Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on

reaction time during motorway driving. Accident

Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.

Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović,

L. (2005). The driver reaction time measurement

experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.

Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test

methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i

Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.

Dannert, G. (1998). Grundprobleme der

Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und

Fahrzeugtechnik, 36(12).

Stańczyk, T. L., & Jurecki, R. (2006). Czasy reakcji

kierowców w stanach zagrożenia wypadkowego.

In WSB im. J. Chrapka w Radomiu. Materiały II

Konferencji" Rozwój techniki samochodowej a

ubezpieczenia komunikacyjne", Radom (Vol. 7, No.

06, pp. 321-348).

Stańczyk, T. L., Lozia, Z., Pieniążek, W., & Jurecki,

R. S. (2010). Badania reakcji kierowców w

symulowanych sytuacjach wypadkowych. Zeszyty

Naukowe Instytutu Pojazdów/Politechnika Warszawska,

-52.

Hugemann, W. (2002, September). Driver reaction

times in road traffic. In EVU annual conference,

Portoroz, Slovenia (Vol. 32).

Lerner, N. D. (1993, October). Brake perception-

reaction times of older and younger drivers.

In Proceedings of the human factors and ergonomics

society annual meeting (Vol. 37, No. 2, pp. 206-210).

SAGE Publications.

Nishida, Y. (1999). Driving characteristics of the

elderly: risk compensation of the elderly driver from the

viewpoint of reaction behavior. JSAE review, 20(3),

-380.

Гюлев, Н.У. Модель изменения функционального

состояния водителя-флегматика в транспортном

заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник

Национального технического университета «ХПИ».

– 2012. – №18. – С. 33 – 36.

Гюлев, Н.У. О зависимости времени реакции

водителя от изменения его функционального

состояния [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля //

Вестник Национального технического

университета «ХПИ». – 2012. – №26. – С. 47–50.

Баевский, Р. М. Математический анализ

изменений сердечного ритма при стрессе [Текст] /

Р. М. Баевский, О. Н. Кириллов, С. З. Клецкин. – М.

: Наука, 1984. – 222 с.

References

Vaisman, A. I. (1975). Osnovnye problemy gigieny

truda voditel'skogo sostava avtotransporta. M., 37.

Mishurin, V. M., Romanov, A. N., Ignatov, N. A.

(1982). Psihofiziologicheskie osnovy truda voditelei

avtomobilei. M.: MADI, 254.

Giulev, N. U. (2011). Vlyjanye vremeny prostoja

avtomobylja v dorozhnom zatore na funkcyonaljnoe

sostojanye vodytelja. Vostochno-evropeiskii zhurnal

peredovyh tehnologii. 1/10(49), 50–52.

Giulev, N. U. (2011). Ob izmenenii vremeni reaktsii

voditelia vsledstvie prebyvaniia v transportnom zatore.

Vistnyk NTU «KhPI». 2,117–120.

Khomjak, Ja. V. (1986). Orghanyzacyja

dorozhnogho dvyzhenyja. K. : Vysha shkola, 271.

Babkov, V. F. (1974). Dorozhnыe uslovyja y

orghanyzacyja dvyzhenyja. M.: Transport, 238.

Klynkovshtejn, Gh. Y. (2001). Orghanyzacyja

dorozhnogho dvyzhenyja. M.: Transport, 247.

Gavrilov, E.V., Dmitrichenko, M.F., Dolia, V.K.

(2007). Sistemologіia na transportі. kn.IV:

Organіzatsіia dorozhn'ogo ruhu. K.: Znannia Ukraїni,

Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on

reaction time during motorway driving. Accident

Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.

Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović,

L. (2005). The driver reaction time measurement

experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.

Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test

methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i

Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.

Dannert, G. (1998). Grundprobleme der

Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und

Fahrzeugtechnik, 36(12).

Stańczyk, T. L., & Jurecki, R. (2006). Czasy reakcji

kierowców w stanach zagrożenia wypadkowego.

In WSB im. J. Chrapka w Radomiu. Materiały II

Konferencji" Rozwój techniki samochodowej a

ubezpieczenia komunikacyjne", Radom (Vol. 7, No.

06, pp. 321-348).

Stańczyk, T. L., Lozia, Z., Pieniążek, W., & Jurecki,

R. S. (2010). Badania reakcji kierowców w

symulowanych sytuacjach wypadkowych. Zeszyty

Naukowe Instytutu Pojazdów/Politechnika Warszawska,

-52.

Hugemann, W. (2002, September). Driver reaction

times in road traffic. In EVU annual conference,

Portoroz, Slovenia (Vol. 32).

Lerner, N. D. (1993, October). Brake perception-

reaction times of older and younger drivers.

In Proceedings of the human factors and ergonomics

society annual meeting (Vol. 37, No. 2, pp. 206-210).

SAGE Publications.

Nishida, Y. (1999). Driving characteristics of the

elderly: risk compensation of the elderly driver from the

viewpoint of reaction behavior. JSAE review, 20(3),

-380.

Ghjulev, N.U., Dolja V.K. Modelj yzmenenyja

funkcyonaljnogho sostojanyja vodytelja-fleghmatyka v

transportnom zatore. Vistnyk NTU «KhPI».18, 33 – 36.

Ghjulev, N.U., Dolja V.K. O zavysymosty vremeny

reakcyy vodytelja ot yzmenenyja egho funkcyonaljnogho

sostojanyja. . Vistnyk NTU «KhPI».26, 47–50.

Baevskii, R. M., Kirillov, O. N., Kletskin, S. Z.

(1984). Matematicheskii analiz izmenenii serdechnogo

ritma pri stresse. M.: Nauka, 222.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-22

Як цитувати

Гюлєв, Н. У., Доля, В. К., & Охріменко, О. А. (2015). ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СТАНУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ТРАНСПОРТНОМУ ЗАТОРІ. Комунальне господарство міст, (121), 60–64. вилучено із https://khg.kname.edu.ua/index.php/khg/article/view/4663

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>