ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СТАНУ ВОДІЯ НА ЧАС ЙОГО РЕАКЦІЇ У ТРАНСПОРТНОМУ ЗАТОРІ
Анотація
Показана негативна роль транспортних заторів. Обґрунтовано необхідність проведення досліджень з оцінки часу реакції водіїв різних темпераментів. Представлені результати деяких досліджень впливу вихідних станів водіїв різних темпераментів на час їх реакції. Графічно показані зміни часу реакції водіїв різних вікових груп в період перебування у транспортному заторі.Ключові слова: транспортний затор, час реакції, функціональний стан, темперамент.
Посилання
Вайсман, А. И. Основные проблемы гигиены
труда водительского состава автотранспорта:
автореф. дис. … д-ра мед. наук: 03.12.02 [Текст] /
А. И. Вайсман ; – М., 1975. – 37 с.
Мишурин, В. М. Психофизиологические основы
труда водителей автомобилей: учеб. Пособие
[Текст] / В. М. Мишурин, А. Н. Романов, Н. А.
Игнатов. – М. : МАДИ, 1982. – 254 с.
Гюлев, Н.У. Влияние времени простоя
автомобиля в дорожном заторе на функциональное
состояние водителя [Текст] / Н. У. Гюлев //
Восточно-европейский журнал передовых
технологий. – 2011. – Т.1/10(49). – С. 50–52.
Гюлев, Н.У. Об изменении времени реакции
водителя вследствие пребывания в транспортном
заторе [Текст] / Н. У. Гюлев // Вестник
Национального технического университета «ХПИ».
– 2011. – №2. – С. 117–120.
Хомяк, Я. В. Организация дорожного движения
[Текст] / Я. В. Хомяк. – К. : Вища школа, 1986. –
с.
Бабков, В. Ф. Дорожные условия и организация
движения [Текст] / В. Ф. Бабков. – М.: Транспорт,
– 238 с.
Клинковштейн, Г. И. Организация дорожного
движения [Текст] / Г. И. Клинковштейн, М. Б.
Афанасьев. – М.: Транспорт, 2001. – 247 с.
Системологія на транспорті. Підручник у 5
кн./Під заг. ред. Дмитриченка М.Ф.– кн.IV:
Організація дорожнього руху [Текст] /
Е.В.Гаврилов, М.Ф. Дмитриченко, В.К.Доля та ін. –
К.: Знання України, 2007 р.– 452 с.
Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on
reaction time during motorway driving. Accident
Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.
Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović,
L. (2005). The driver reaction time measurement
experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.
Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test
methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i
Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.
Dannert, G. (1998). Grundprobleme der
Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und
Fahrzeugtechnik, 36(12).
Stańczyk, T. L., & Jurecki, R. (2006). Czasy reakcji
kierowców w stanach zagrożenia wypadkowego.
In WSB im. J. Chrapka w Radomiu. Materiały II
Konferencji" Rozwój techniki samochodowej a
ubezpieczenia komunikacyjne", Radom (Vol. 7, No.
06, pp. 321-348).
Stańczyk, T. L., Lozia, Z., Pieniążek, W., & Jurecki,
R. S. (2010). Badania reakcji kierowców w
symulowanych sytuacjach wypadkowych. Zeszyty
Naukowe Instytutu Pojazdów/Politechnika Warszawska,
-52.
Hugemann, W. (2002, September). Driver reaction
times in road traffic. In EVU annual conference,
Portoroz, Slovenia (Vol. 32).
Lerner, N. D. (1993, October). Brake perception-
reaction times of older and younger drivers.
In Proceedings of the human factors and ergonomics
society annual meeting (Vol. 37, No. 2, pp. 206-210).
SAGE Publications.
Nishida, Y. (1999). Driving characteristics of the
elderly: risk compensation of the elderly driver from the
viewpoint of reaction behavior. JSAE review, 20(3),
-380.
Гюлев, Н.У. Модель изменения функционального
состояния водителя-флегматика в транспортном
заторе [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля // Вестник
Национального технического университета «ХПИ».
– 2012. – №18. – С. 33 – 36.
Гюлев, Н.У. О зависимости времени реакции
водителя от изменения его функционального
состояния [Текст] / Н. У. Гюлев, В.К. Доля //
Вестник Национального технического
университета «ХПИ». – 2012. – №26. – С. 47–50.
Баевский, Р. М. Математический анализ
изменений сердечного ритма при стрессе [Текст] /
Р. М. Баевский, О. Н. Кириллов, С. З. Клецкин. – М.
: Наука, 1984. – 222 с.
References
Vaisman, A. I. (1975). Osnovnye problemy gigieny
truda voditel'skogo sostava avtotransporta. M., 37.
Mishurin, V. M., Romanov, A. N., Ignatov, N. A.
(1982). Psihofiziologicheskie osnovy truda voditelei
avtomobilei. M.: MADI, 254.
Giulev, N. U. (2011). Vlyjanye vremeny prostoja
avtomobylja v dorozhnom zatore na funkcyonaljnoe
sostojanye vodytelja. Vostochno-evropeiskii zhurnal
peredovyh tehnologii. 1/10(49), 50–52.
Giulev, N. U. (2011). Ob izmenenii vremeni reaktsii
voditelia vsledstvie prebyvaniia v transportnom zatore.
Vistnyk NTU «KhPI». 2,117–120.
Khomjak, Ja. V. (1986). Orghanyzacyja
dorozhnogho dvyzhenyja. K. : Vysha shkola, 271.
Babkov, V. F. (1974). Dorozhnыe uslovyja y
orghanyzacyja dvyzhenyja. M.: Transport, 238.
Klynkovshtejn, Gh. Y. (2001). Orghanyzacyja
dorozhnogho dvyzhenyja. M.: Transport, 247.
Gavrilov, E.V., Dmitrichenko, M.F., Dolia, V.K.
(2007). Sistemologіia na transportі. kn.IV:
Organіzatsіia dorozhn'ogo ruhu. K.: Znannia Ukraїni,
Törnros, J. (1995). Effect of driving speed on
reaction time during motorway driving. Accident
Analysis & Prevention, 27(4), 435-442.
Magister, T., Krulec, R., Batista, M., & Bogdanović,
L. (2005). The driver reaction time measurement
experiences. Innovative Automotive Technology–IAT, 5.
Jurecki, R. S., & Stanczyk, T. L. (2011). The test
methods and the reaction time of drivers. Eksploatacja i
Niezawodnosc-Maintenance and Reliability, (3), 84-91.
Dannert, G. (1998). Grundprobleme der
Reaktionszeit des Kraftfahrers.Verkehrsunfall und
Fahrzeugtechnik, 36(12).
Stańczyk, T. L., & Jurecki, R. (2006). Czasy reakcji
kierowców w stanach zagrożenia wypadkowego.
In WSB im. J. Chrapka w Radomiu. Materiały II
Konferencji" Rozwój techniki samochodowej a
ubezpieczenia komunikacyjne", Radom (Vol. 7, No.
06, pp. 321-348).
Stańczyk, T. L., Lozia, Z., Pieniążek, W., & Jurecki,
R. S. (2010). Badania reakcji kierowców w
symulowanych sytuacjach wypadkowych. Zeszyty
Naukowe Instytutu Pojazdów/Politechnika Warszawska,
-52.
Hugemann, W. (2002, September). Driver reaction
times in road traffic. In EVU annual conference,
Portoroz, Slovenia (Vol. 32).
Lerner, N. D. (1993, October). Brake perception-
reaction times of older and younger drivers.
In Proceedings of the human factors and ergonomics
society annual meeting (Vol. 37, No. 2, pp. 206-210).
SAGE Publications.
Nishida, Y. (1999). Driving characteristics of the
elderly: risk compensation of the elderly driver from the
viewpoint of reaction behavior. JSAE review, 20(3),
-380.
Ghjulev, N.U., Dolja V.K. Modelj yzmenenyja
funkcyonaljnogho sostojanyja vodytelja-fleghmatyka v
transportnom zatore. Vistnyk NTU «KhPI».18, 33 – 36.
Ghjulev, N.U., Dolja V.K. O zavysymosty vremeny
reakcyy vodytelja ot yzmenenyja egho funkcyonaljnogho
sostojanyja. . Vistnyk NTU «KhPI».26, 47–50.
Baevskii, R. M., Kirillov, O. N., Kletskin, S. Z.
(1984). Matematicheskii analiz izmenenii serdechnogo
ritma pri stresse. M.: Nauka, 222.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).