ОЦІНКА РІВНОЦІННОЇ ВІДСТАНІ ПЕРЕСУВАННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ЗАСОБІВ МІКРОМОБІЛЬНОСТІ ТА МАРШРУТНИМ ПАСАЖИРСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ ЗА КРИТЕРІЄМ ЧАСУ
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-6-173-199-205Ключові слова:
транспортна система, мікромобільність, рівноцінна відстань, система спільного використання засобів мікромобільності, маршрутний пасажирський транспорт, коефіцієнт непрямолінійності сполученняАнотація
У статті розглянуто питання забезпечення мікромобільності міського населення. Запропоновано аналітичну залежність визначення раціональних сфер здійснення пересувань з використанням засобів мікромобільності, що передбачає встановлення рівноцінної відстані пересування за критерієм часу. У залежності враховано характеристики непрямолінійності сполучення на маршрутному пасажирському транспорті та засобами мікромобільності, що можуть значно відрізнятись для зазначених способів пересувань.
Посилання
Liao, F., Correia, G. (2022). Electric carsharing and micromobility: A literature review on their usage pattern, demand, and potential impacts. International Journal of Sustainable Transportation, 16 (3), 269-286.
Macioszek, E., Cieśla, M. (2022). External environmental analysis for sustainable bike-sharing system development. Energies, 15(791), 1-22.
Heinen, E., Van Wee, B., Maat, K. (2010). Commuting by bicycle: an overview of the literature. Transport reviews, 30(1), 59-96.
Ensor, M., Maxwell, O., Bruce, B. O. (2021). Mode shift to micromobility. Waka Kotahi NZ Transport Agency Research Report, 674. 111.
Liu, L., Miller, H. J. (2022). Measuring the impacts of dockless micro-mobility services on public transit accessibility. Computers, Environment and Urban Systems, 98, 1-12.
Elmashhara, M. G., Silva, J., Sá, E., Carvalho, A., Rezazadeh, A. (2022). Factors influencing user behaviour in micromobility sharing systems: A systematic literature review and research directions. Travel Behaviour and Society, 27, 1-25.
Arias-Molinares, D., Julio, R., García-Palomares, J. C., Gutiérrez, J. (2021). Exploring micromobility services: Characteristics of station-based bike-sharing users and their relationship with dockless services. Journal of Urban Mobility, 1, 1-16.
Feng, C., Jiao, J., Wang, H. (2022). Estimating e-scooter traffic flow using big data to support planning for micromobility. Journal of Urban Technology, 29(2), 139-157.
McKenzie, G. (2020). Urban mobility in the sharing economy: A spatiotemporal comparison of shared mobility services. Computers, Environment and Urban Systems, 79, 1-15.
Guidon, S., Becker, H., Dediu, H., Axhausen, K. W. (2019). Electric bicycle-sharing: A new competitor in the urban transportation market? An empirical analysis of transaction data. Transportation research record, 2673(4), 15-26.
Schleinitz, K., Petzoldt, T., Franke-Bartholdt, L., Krems, J., Gehlert, T. (2017). The German Naturalistic Cycling Study–Comparing cycling speed of riders of different e-bikes and conventional bicycles. Safety science, 92, 290-297.
Romanillos, G., Moya-Gómez, B., Zaltz-Austwick, M., Lamiquiz-Dauden, P. J. (2018). The pulse of the cycling city: visualising Madrid bike share system GPS routes and cycling flow. Journal of Maps, 14(1), 34-43.
Oeschger, G., Carroll, P., Caulfield, B. (2020). Micromobility and public transport integration: The current state of knowledge. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 89, 1-21.
Hong, D., Jang, S., Lee, C. (2022). Investigation of shared micromobility preference for last-mile travel on shared parking lots in city center. Travel Behaviour and Society, 30, 163-177.
Zuniga-Garcia, N., Tec, M., Scott, J. G., Machemehl, R. B. (2022). Evaluation of e-scooters as transit last-mile solution. Transportation research part C: emerging technologies, 139, 1-34.
Schwinger, F., Tanriverdi, B., Jarke, M. (2022). Comparing Micromobility with Public Transportation Trips in a Data-Driven Spatio-Temporal Analysis. Sustainability, 14, 8247, 1-27.
Shestokas, V. V., Samoilov, D. S. (1987) Conflict situations and traffic safety in cities. M.: Transport, 207.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).