ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ГЕОІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ГЕОДЕЗІЯ ТА ЗЕМЛЕУСТРІЙ»
DOI:
https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-4-178-157-166Ключові слова:
інтегроване навчання, пізнавальна діяльність, саморозвиток, рівні інтеграції навчального матеріалу, трансдисциплінарне навчання, міжпредметні зв'язки, компетентністьАнотація
У статті описуються особливості навчання у вищих навчальних закладах у даний час. Особливу увагу приділено міжпредметній інтеграції. Таке навчання сприяє систематизації навчально-пізнавальної діяльності, розвитку у здобувачів навичок самостійно отримувати знання, яких бракує. Міжпредметні зв'язки в навчанні вносять елементи творчості в розумову діяльність. Запропоновано послідовність вивчення дисциплін циклу професійної та практичної підготовки і взаємозв'язки між ними. Це дозволить більш ефективно проводити навчання фахівців за спеціальністю «Геодезія та землеустрій».
Посилання
Pazynich, S., & Pomortseva, O. (2021). Some features of higher education during the pandemic. New Collegium, 3(105), 19-28. https://doi.org/10.30837/nc.2021.3.19
Deana D., Pennington Gary L., Simpson Marjorie S., McConnell Jeanne M., & FairRobert J. (2013). Transdisciplinary Research, Transformative Learning, and Transformative Science. BioScience, Volume 63, Issue 7, pp. 564–573.
López-Huertas, M. (2013). Reflexions on multidimensional knowledge: Its influence on the foundation of knowledge organization. Knowledge Organization, Volume 40(6), pp. 400‒407. http://dx.doi.org/10.5771/0943-7444-2013-6-400
Basarab Nicolescu (2010) Methodology of Transdisciplinarity – Levels of Reality, Logic of the Included Middle and Complexity. Transdisciplinary Journal of Engineering & Science, Volume 1, pp. 17‒32. https://doi.org/10.22545/2010/0009
Evans, T. L. (2015). Transdisciplinary collaborations for sustainability education: Institutional and intragroup challenges and opportunities. Policy Futures in Education, Volume 13(1), pp. 70‒97. https://doi.org/10.1177/1478210314566731
Meteshkin, K. O., Morozova, O. I., & Pomortseva, O. Y. (2021). The results of department educational processes reengineering in dual and digital education concepts. Radioelectronic and Computer Systems, 1, 92-100. http://dx.doi.org/10.32620/reks.2021.1.08
Meteshkin, K. O., & Pomortseva, O. Y. (2013). Possibilities and problems of re-engineering processes that take place in the department of a higher education institution. Information technologies and teaching aids, 35(3), 46-53.
Shinkaruk, V.D., Rakovsky, H.V., & Meteshkin K.A. (2008). A systematic approach to the study of integration processes in higher education of Ukraine. High school, Volume 9, рр.. 12 - 28.
Castán Broto, V., Gislason, M., & Ehlers, M. H. (2002). Practising interdisciplinarity in the interplay between disciplines: Experiences of established researchers. Environmental Science & Policy, Volume 12(7), pp. 922‒933. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2009.04.005
Augsburg, T. (2014). Becoming transdisciplinary: The emergence of the transdisciplinary individual. World Futures, Volume 70 (3‒4), pp. 233‒247.
Jay Hillel Bernstein (2015). Transdisciplinarity: A Review of Its Origins, Development, and Current Issues. Journal of Research Practice, Volume 11, Issue 1, Article R1, pp. 1‒20.
Kobzan S., Pomortseva O. (2023) Real Estate Market of Ukraine. Practical Aspects and Trends. Springer. Part of the book series: SpringerBriefs in Geography, 146 р. https://doi.org/10.1007/978-3-031-31248-9
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому збірнику, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії CC BY-NC-ND 4.0 (із Зазначенням Авторства – Некомерційна – Без Похідних 4.0 Міжнародна), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).