ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ГЕОІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ГЕОДЕЗІЯ ТА ЗЕМЛЕУСТРІЙ»

Автор(и)

  • О.І. Горб Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • К.А. Мамонов Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Т.А. Наливайко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • О.Є. Поморцева Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-4-178-157-166

Ключові слова:

інтегроване навчання, пізнавальна діяльність, саморозвиток, рівні інтеграції навчального матеріалу, трансдисциплінарне навчання, міжпредметні зв'язки, компетентність

Анотація

У статті описуються особливості навчання у вищих навчальних закладах у даний час. Особливу увагу приділено міжпредметній інтеграції. Таке навчання сприяє систематизації навчально-пізнавальної діяльності, розвитку у здобувачів навичок самостійно отримувати знання, яких бракує. Міжпредметні зв'язки в навчанні вносять елементи творчості в розумову діяльність. Запропоновано послідовність вивчення дисциплін циклу професійної та практичної підготовки і взаємозв'язки між ними. Це дозволить більш ефективно проводити навчання фахівців за спеціальністю «Геодезія та землеустрій».

Біографії авторів

О.І. Горб, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри Земельного адміністрування та геоінформаційних систем

К.А. Мамонов, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри земельного адміністрування та геоінформаційних систем

Т.А. Наливайко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри Земельного адміністрування та геоінформаційних систем

О.Є. Поморцева, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри Земельного адміністрування та геоінформаційних систем

Посилання

Pazynich, S., & Pomortseva, O. (2021). Some features of higher education during the pandemic. New Collegium, 3(105), 19-28. https://doi.org/10.30837/nc.2021.3.19

Deana D., Pennington Gary L., Simpson Marjorie S., McConnell Jeanne M., & FairRobert J. (2013). Transdisciplinary Research, Transformative Learning, and Transformative Science. BioScience, Volume 63, Issue 7, pp. 564–573.

López-Huertas, M. (2013). Reflexions on multidimensional knowledge: Its influence on the foundation of knowledge organization. Knowledge Organization, Volume 40(6), pp. 400‒407. http://dx.doi.org/10.5771/0943-7444-2013-6-400

Basarab Nicolescu (2010) Methodology of Transdisciplinarity – Levels of Reality, Logic of the Included Middle and Complexity. Transdisciplinary Journal of Engineering & Science, Volume 1, pp. 17‒32. https://doi.org/10.22545/2010/0009

Evans, T. L. (2015). Transdisciplinary collaborations for sustainability education: Institutional and intragroup challenges and opportunities. Policy Futures in Education, Volume 13(1), pp. 70‒97. https://doi.org/10.1177/1478210314566731

Meteshkin, K. O., Morozova, O. I., & Pomortseva, O. Y. (2021). The results of department educational processes reengineering in dual and digital education concepts. Radioelectronic and Computer Systems, 1, 92-100. http://dx.doi.org/10.32620/reks.2021.1.08

Meteshkin, K. O., & Pomortseva, O. Y. (2013). Possibilities and problems of re-engineering processes that take place in the department of a higher education institution. Information technologies and teaching aids, 35(3), 46-53.

Shinkaruk, V.D., Rakovsky, H.V., & Meteshkin K.A. (2008). A systematic approach to the study of integration processes in higher education of Ukraine. High school, Volume 9, рр.. 12 - 28.

Castán Broto, V., Gislason, M., & Ehlers, M. H. (2002). Practising interdisciplinarity in the interplay between disciplines: Experiences of established researchers. Environmental Science & Policy, Volume 12(7), pp. 922‒933. https://doi.org/10.1016/j.envsci.2009.04.005

Augsburg, T. (2014). Becoming transdisciplinary: The emergence of the transdisciplinary individual. World Futures, Volume 70 (3‒4), pp. 233‒247.

Jay Hillel Bernstein (2015). Transdisciplinarity: A Review of Its Origins, Development, and Current Issues. Journal of Research Practice, Volume 11, Issue 1, Article R1, pp. 1‒20.

Kobzan S., Pomortseva O. (2023) Real Estate Market of Ukraine. Practical Aspects and Trends. Springer. Part of the book series: SpringerBriefs in Geography, 146 р. https://doi.org/10.1007/978-3-031-31248-9

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-04

Як цитувати

Горб, О., Мамонов, К., Наливайко, Т., & Поморцева, О. (2023). ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ГЕОІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ЗДОБУВАЧІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ГЕОДЕЗІЯ ТА ЗЕМЛЕУСТРІЙ». Комунальне господарство міст, 4(178), 157–166. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-4-178-157-166

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 4 > >>