METHODS AND PRINCIPLES OF MANAGEMENT STRATEGIC MARKETING AT THE ENTERPRISE
Abstract
The purpose of the article is to study the methods and principles of strategic marketing management, identify the basic general and specific methods of strategic marketing, and outline the basic principles of strategic marketing.
The article presents an analysis of the methods of strategic marketing, the possibility of using methods of strategic marketing management.
The system of principles of strategic marketing is presented. The possibilities of information support for making strategic decisions are determined. Methods of influence on the consumer are considered.
Keywords: strategic marketing, principles of strategic marketing, methods of strategic marketing
References
Література
Сутність і сфера стратегічного маркетингу [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://buklib.net/books/37099/
Дмитрук, М.М. Стратегічний маркетинг: теоретичні основи та оцінка рівня імплементації в діяльності вітчизняних [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/9047/1/09.pdf
Виноградова, О.В. Стратегічний аналіз як інструмент маркетингового дослідження [Текст] / О.В. Виноградова, І.М. Фаброя // Збірник тез доповідей V міжнародної науково – практичної конференції «Маркетинг та логістика в системі менеджменту». – Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. – С. 34 – 36.
Бенчмаркинг: все лучшее – себе // Секрет фирмы. – 2002. – № 1. – [Электронный ресурс]. – Режим доступа: management.com.ua
Ковальчук, С.В. Актуалізація маркетингових стратегій в контексті інноваційного розвитку промислових підприємств [Текст]/ С.В. Ковальчук. – Хмельницький : ТОВ «Поліграфіст-2», 2012. – 280 с.
Ковальчук, С.В. Актуалізація маркетингових стратегій в контексті інноваційного розвитку промислових підприємств [Текст] / С.В. Ковальчук. – Хмельницький : ТОВ «Поліграфіст-2», 2012. – 280 с.
Ковальчук, С.В. Актуалізація маркетингових стратегій в контексті інноваційного розвитку промислових підприємств [Текст] / С.В. Ковальчук. – Хмельницький : ТОВ «Поліграфіст-2», 2012. – 280 с.
Балабанова, Л.В. SWОТ-аналіз – основа формування маркетингових стратегій [Текст]: навч. посіб. / Л.В. Балабанова. – К. : Знання, 2005. – 301 с.
Василенко, В.О. Інноваційний менеджмент [Текст]: навч. посіб. / В.О. Василенко, В.Г. Шматько. – К. : ЦУЛ, 2005. – 440 с.
Гордієнко, П.Л. Стратегічний аналіз [Текст]: навч. посіб. /П.Л. Гордієнко, Л.Г. Дідковська, Н.В. Яшкіна. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К. : Алерта, 2008. – 478 с.
Стратегический маркетинг [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.markint.ru/strategicheskij-marketing
Лиман, Н. Ю. Розвиток стратегічного маркетингу як інструменту управління на підприємстві [Текст] / Н.Ю. Лиман / Міжнародна науково-практична інтернет-конференція, 13 травня 2015р. – Полтава: ПолтНТУ, 2015. – С. 127 – 128.
Куденко, Н. В. Умови ефективної реалізації маркетингової стратегії [Текст] / Н.В. Куденко // Проблеми формування ринкової економіки: Міжвідомчий науковий збірник. Випуск 9. – К.: КНЕУ, 2001. – С.198 – 205.
Митрохіна, Ю. П. Комплексна система стратегічного маркетингового управління збутом [Текст]/ Ю.П. Митрохіна // Університетські наукові записки, 2008, №2 (26), – C. 347 – 351.
Широкова, Г. В. Жизненный цикл организации: концепции и российская практика [Текст] / Г. В. Широкова. – СПб.: высшая школа менеджмента; изд. дом СПб. гос. ун-та, 2008. – 480 с.
Каланджи, І. А. Формування системи стратегічного маркетингу на промислових підприємствах [Текст]: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.06.01 / І. А. Каланджи; [Приазовський державний технічний університет] . – Маріуполь, 2005. – 23 с.
Маркетингові технології економічного зростання [Текст]: монографія / М.А. Окландер, О.І. Яшкіна, І.Л. Литовченко [та ін.]; за ред. д-ра екон. наук, проф. М.А. Окландера – Одеса: Астропринт, 2012. – 376 с.
References
Sutnist' i sfera stratehichnoho marketynhu [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://buklib.net/books/37099/
Dmytruk, M.M. Stratehichnyy marketynh: teoretychni osnovy ta otsinka rivnya implementatsiyi v diyal'nosti vitchyznyanykh [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/9047/1/09.pdf
Vynohradova, O.V. Stratehichnyy analiz yak instrument marketynhovoho doslidzhennya / O.V. Vynohradova, I.M. Fabroya // Zbirnyk tez dopovidey V mizhnarodnoyi naukovo – praktychnoyi konferentsiyi «Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu». – L'viv : Vydavnytstvo Natsional'noho universytetu «L'vivs'ka politekhnika», 2004. – S. 34 – 36.
Benchmarking : vse luchshee – sebe // Sekret firmy. – 2002. – № 1. – [Elektronnyy resurs]. – Rezhim dostupa : management.com.ua
Koval'chuk, S.V. Aktualizatsiya marketynhovykh stratehiy v konteksti innovatsiynoho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv / S.V. Koval'chuk. – Khmel'nyts'kyy : TOV «Polihrafist-2», 2012. – 280 s.
Koval'chuk, S.V. Aktualizatsiya marketynhovykh stratehiy v konteksti innovatsiynoho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv / S.V. Koval'chuk. – Khmel'nyts'kyy : TOV «Polihrafist-2», 2012. – 280 s.
Koval'chuk, S.V. Aktualizatsiya marketynhovykh stratehiy v konteksti innovatsiynoho rozvytku promyslovykh pidpryyemstv / S.V. Koval'chuk. – Khmel'nyts'kyy : TOV «Polihrafist-2», 2012. – 280 s.
Balabanova, L.V. SWOT-analiz – osnova formuvannya marketynhovykh stratehiy : navch. posib. / L.V. Balabanova. – K. : Znannya, 2005. – 301 s.
Vasylenko, V.O. Innovatsiynyy menedzhment : navch. posib. / V.O. Vasylenko, V.H. Shmat'ko. – K. : TsUL, 2005. – 440 s.
Hordiyenko, P.L. Stratehichnyy analiz : navch. posib. /P.L. Hordiyenko, L.H. Didkovs'ka, N.V. Yashkina. – 2-he vyd., pererob. i dop. – K. : Alerta, 2008. – 478 s.
Strategicheskiy marketing [Elektronnyy resurs]. – Rezhim dostupa : http://www.markint.ru/strategicheskij-marketing
Lyman, N. Yu. Rozvytok stratehichnoho marketynhu yak instrumentu upravlinnya na pidpryyemstvi / Lyman N. Yu. / Mizhnarodna naukovo-praktychna internet-konferentsiya, 13 travnya 2015r. – Poltava: PoltNTU, 2015. – S. 127 – 128.
Kudenko, N. V. Umovy efektyvnoyi realizatsiyi marketynhovoyi stratehiyi. // Problemy formuvannya rynkovoyi ekonomiky: Mizhvidomchyy naukovyy zbirnyk. Vypusk 9. – K.: KNEU, 2001. – S.198 – 205.
Mytrokhina, Yu. P. Kompleksna systema stratehichnoho marketynhovoho upravlinnya zbutom. Universytet•s'ki naukovi zapysky, 2008, #2 (26), – C. 347 – 351.
Shirokova, G. V. Zhiznennyy tsikl organizatsii: kontseptsii i rossiyskaya praktika / G. V. Shirokova. – SPb.: vysshaya shkola menedzhmenta; izd. dom SPb. gos. un-ta, 2008. – 480 s.
Kalandzhy, I. A. Formuvannya systemy stratehichnoho marketynhu na promyslovykh pidpryyemstvakh [Tekst] : avtoref. dys. ... kand. ekon. nauk : 08.06.01 / I. A. Kalandzhy; [Pryazovs'kyy derzhavnyy tekhnichnyy universytet] . – Mariupol', 2005. – 23 s.
Marketynhovi tekhnolohiyi ekonomichnoho zrostannya: [monohrafiya] / M.A. Oklander, O.I. Yashkina, I.L. Lytovchenko [ta in.]; za red. d-ra ekon. nauk, prof. M.A. Oklandera – Odesa: Astroprynt, 2012. – 376 s.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors who publish in this collection agree with the following terms:
• The authors reserve the right to authorship of their work and give the magazine the right to first publish this work under the terms of license CC BY-NC-ND 4.0 (with the Designation of Authorship - Non-Commercial - Without Derivatives 4.0 International), which allows others to freely distribute the published work with a mandatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this magazine.
• Authors have the right to make independent extra-exclusive work agreements in the form in which they were published by this magazine (for example, posting work in an electronic repository of an institution or publishing as part of a monograph), provided that the link to the first publication of the work in this journal is maintained. .
• Journal policy allows and encourages the publication of manuscripts on the Internet (for example, in institutions' repositories or on personal websites), both before the publication of this manuscript and during its editorial work, as it contributes to the emergence of productive scientific discussion and positively affects the efficiency and dynamics of the citation of the published work (see The Effect of Open Access).