ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • О.П. Колонтаєвський Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Д.О. Шаповаленко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-5-172-41-46

Ключові слова:

методи прогнозування, методи моделювання, економіко-математичний аналіз, кластерний аналіз

Анотація

Мета статті полягає в визначенні напрямків використання методів прогнозування та моделювання для оптимізації управління розвитком готельно-ресторанного та туристичного бізнесу. Перелічено види та групи методів прогнозування. Проаналізовано переваги та недоліки методів прогнозування та моделювання, що найбільш використовуються на практиці. Наведено рекомендації щодо використання кластерного аналізу підприємств готельно-ресторанного та туристичного бізнесу та визначені результати цього аналізу.

Біографії авторів

О.П. Колонтаєвський, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат економічних наук, доцент кафедри туризму і готельного господарства

Д.О. Шаповаленко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат економічних наук, доцент кафедри туризму і готельного господарства

Посилання

Kravchenko, T. V. (2013) Metody prohnozuvannia rehionalnoho ekonomichnoho rozvytku. Economic analysis: Proceedings Scientific publication, 13, 88-94.

Minchenko, M. V., Chyzhov, L. P., & Frolkov, A. V. (2004). Planuvannia ta prohnozuvannia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehioniv : Pidruchnyk. Sumy: VTD «Universytetska knyha».

Sukhorukov, A. I., & Kharazishvili, Yu. M. (2012). Modeliuvannia ta prohnozuvannia sotsialno-ekonomichnoho rozvytku rehioniv Ukrainy: Monohrafiia. Kyiv : NISD.

Zhylinska, L. O. (2009). Kharakterystyka metodiv prohnozuvannia pokaznykiv diialnosti pidpryiemstva. Investments: practice and experience, 1, 42-44.

Sarai, N. I. (2011). Problemy prohnozuvannia finansovo-ekonomichnykh pokaznykiv v khodi provedennia finansovoi diahnostyky pidpryiemstva. All-Ukrainian scientific and industrial journal "Innovative Economy", 4, 131-135.

Yunatskyi, M. O. (2018). Ohliad suchasnykh metodiv prohnozuvannia finansovoho stanu pidpryiemstva. Efficient economy, 4. Retrieved from: http://www.economy.nayka. com.ua/?op=1&z=6232.

Klebanova, T. S. (2015). Prohnozuvannia pokaznykiv finansovoi diialnosti pidpryiemstva zhytlovo-komunalnoho hospodarstva za dopomohoiu adaptyvnykh modelei. Bisiness inform. 1, 143-148.

Kobets, S. P., Luzina, A. O. (2019). Zastosuvannia adaptyvnykh modelei dlia prohnozuvannia chystoho dokhodu vid realizatsii produktsii. Efficient economy, 4. Retrieved from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6991.

Zakabluk, H. O. (2018). Prohnozuvannia dokhodiv ta vytrat mashynobudivnoho pidpryiemstva na osnovi metodu Kholta-Uintersa. Economy and the state, 6, 51-55.

Lysohor, V. M., Yaremko, S. A., & Olshevska, O. V. (2011). Zastosuvannia metodiv prohnozuvannia v protsesi modeliuvannia ekonomichnoi diialnosti pidpryiemstva. Bulletin of the Khmelnytskyi National University, 2, 21–25.

Zhadan, T. A. (2017). Teoretyko-metodychni ta prykladni aspekty vykorystannia metodiv prohnozuvannia u protsesi upravlinnia ryzykamy hotelno-restorannoho biznesu. Market infrastructure, 12, 43-48. Retrieved from: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/12_2017_ukr/10.pdf

Hanchuk, A. A., Solovov, V. M., & Chabanenko, D. M. (2012). Metody prohnozuvannia: navchalnyi posibnyk. Cherkasy: Brama-Ukraina.

Vovk, Ya. H. (2021). Naukove obgruntuvannia adaptyvnoi systemy upravlinnia materialno-tekhnichnym zabezpechenniam promyslovykh pidpryiemstv. (Dysertatsiia doktora filosofii). Zaporizkyi natsionalnyi universytet, Zaporizhzhia.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-17

Як цитувати

Колонтаєвський, О., & Шаповаленко, Д. (2022). ВИКОРИСТАННЯ МЕТОДІВ ПРОГНОЗУВАННЯ ТА МОДЕЛЮВАННЯ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКОМ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ. Комунальне господарство міст, 5(172), 41–46. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2022-5-172-41-46

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають