ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОЦЕСУ ТРАНСЛЯЦІЇ ВІЗУАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В МУЗИКУ ТА СТВОРЕННЯ КОЛЕКЦІЙ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ

Автор(и)

  • Н.А. Григоренко Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • Н.М. Ларіонов Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова
  • В.М. Бредіхін Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

DOI:

https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-6-180-2-6

Ключові слова:

рекурентна нейронна мережа, світломузична теорія, спектрограма, генерація композицій

Анотація

У статті досліджується створення музики шляхом автоматизованої генерації звукової композиції за зображенням. Розроблений метод автоматичної генерації звуків за зображенням ґрунтується на спільному використанні нейронних мереж та світломузичної теорії. Результатом роботи стала модель нейронної мережі з двошаровою пакетною LSTM мережею з 512 прихованими нейронами в кожному осередку LSTM.

Біографії авторів

Н.А. Григоренко, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

здобувач вищої освіти 2-го курсу магістратури навчально-наукового інституту енергетичної, інформаційної та транспортної інфраструктури

Н.М. Ларіонов, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

здобувач вищої освіти 2-го курсу магістратури навчально-наукового інституту енергетичної, інформаційної та транспортної інфраструктури

В.М. Бредіхін, Харківський національний університет міського господарства імені О.М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук та інформаційних технологій

Посилання

Chervinska, N. (2022, August 12). Generating Music with AI: How it Works. Depositphotos. Retrieved from https://blog.depositphotos.com/ua/yak-shtuchnyj-intelekt-stvoryuye-muzyku.html

Engel, J., Agrawal, K. K., Chen, S., Gulrajani, I., Donahue, C., & Roberts, A. (2019). GANSynth: Adversarial Neural Audio Synthesis. Proceedings of the 7th International Conference on Learning Representations (ICLR) (17 p.). DOI: 10.48550/arXiv.1902.08710

Caivano, J. L. (1994). Color and Sound: Physical and Psychophysical Relations. Color Research and Application, 19(2), 126–132. DOI: 10.1111/j.1520-6378.1994.tb00072.x

Komarskyi, O. S., & Doroshenko, A. Yu. (2022). Recurrent neural network model for music generation. Problems in programming, 1, 87–93. DOI: 10.15407/pp.2022.01.87 [in Ukrainian]

Roberts, A., Engel, J., Raffel, C., Hawthorne, C., & Eck, D. (2018). A Hierarchical Latent Vector Model for Learning Long-Term Structure in Music. Proceedings of the 35th International Conference on Machine Learning (ICML) (pp. 4364–4373). Proceedings of Machine Learning Research (PMLR). Retrieved from http://proceedings.mlr.press/v80/roberts18a/roberts18a.pdf

Yarovyi, M. V., & Nazarov, O. S. (2021). Frequency analysis in sound recognition tasks using neural networks. Proceedings of the 1st International Student Scientific Conference ‘Modern aspects and prospects for the development of science’: Vol. 2 (pp. 48–50). Youth Science League. Retrieved from https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/liga/issue/view/16.04.2021/502 [in Ukrainian]

Bondarenko, A. I. (2015). Detection and analysis of acoustic events in electronic music (on the example of “Motus” by A. Zahaikevych). Issues in Cultural Studies, 31, 22–28. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pkl_2015_31_5 [in Ukrainian]

Kushch, E. V. (2013). About some aspects of functioning of electronic musical instruments in musical culture of the second half of the XX-th century. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Art Studies, 1, 17–23. Retrieved from http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/3824/1/KUSHCH.pdf [in Ukrainian]

MasterClass. (2021, June 7). How to Sample Music: Step-by-Step Music Sampling Guide. Retrieved from https://www.masterclass.com/articles/how-to-sample-music

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-04

Як цитувати

Григоренко, Н., Ларіонов, Н., & Бредіхін, В. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОЦЕСУ ТРАНСЛЯЦІЇ ВІЗУАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В МУЗИКУ ТА СТВОРЕННЯ КОЛЕКЦІЙ ДЛЯ ЛЮДЕЙ З ВАДАМИ ЗОРУ. Комунальне господарство міст, 6(180), 2–6. https://doi.org/10.33042/2522-1809-2023-6-180-2-6

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>